TorsdagLägerSommarlov

Jag har sommarlov, det är roligt. Kom hem från ett läger idag, det är också roligt. Jag tycker hemskt mycker om alla scoutbarnen. Men man blr väldigt trött av läger. Man sover i tält i en vecka, i kylan. Alldeles för få timmar per natt också, dessutom är amn ute och leker och rör på sig hela veckan. Jag vill ha läger hela tiden helst. Detä mysigt. Man träffar så mycket nya människor. MIna scouter är helt fantastiskamänniskor, allihopa. De andra lerumsscouterna också. Egentligen är väl det flesta scouterna bra människor, de är ju trots allt scouter. Kisspaus

Man sjunger och låter väldigt mycket på scoutläger. Det är ringdans, lägerbål med sånger och rop, och allmänt ljudliga lekar. Därför låter jag inte så trevligt när jag pratar. Fast det är lite spännande att vara hes, om man inte ska sjunga på något seriöst ställe. Det gör inte ens särskilt mycket när man dansar ringdans, inte när man dansar med de korta, fast så när man kommer med en lång så sjunge rman ju helt plötsligt i någons öra..

Lasse går, Lasse går i ringen
Lasse går, Lasse går i ringen
Lasse går, Lasse går i ringen
Så promenerar, promenerar vi
Höger hand, höger hand i makan
Vänster hand, vänster hand i grannen
Armen om, armen om den tredje
Så promenerar, promenerar vi.

Nu är jag iallafall hemma. Massa kärlek var det på lägret. Alla mina trettonåriga scouter hittade varsin pojke att tycka om. Alla pojkar tyckte dock inte om dem tillbaka.. :(
Det var spännande att lyssna på ändå. Alla var tvungna att ha någon ( utom annika..varför? ) så Ellen hade Toobe och Fritiof, Julia har Fritiof, Elin hade Pierre, Izabella hade August och Frerik, mest Fredrik, Nilanti Joel, Oscar hade Hanna H och alla tjejer han kunde komma på i kyrkan, Jenny hade Hannes ( såklart) och jag hade Alex.
Fast mest tycker jag om yoghurtpojkarna.. Allihopa; Joel, August, Matte, Hugo, Johannes, Jesper.

Imorgon ska jag midsommra på landet med farmor och farfar. Jag ska ringa Annika och se om hon ska med också.. Det låter inte så på henne. Nu ringer det också..

Just de ja! Om ni vill ha tips på gott att köpa eller på att göra en god gärning eller båda på en gång..Så köp Ubuntucola och Anton Bergs Rättvisemärkta mjölkchoklad, det är nog den godaste chokladen jag ätit. Dessutom så visar rättvisemärkningen att den är framställd under rättvisa förhållanden, inga slaverier eller sånt dumt. Samma sak gäller Ubuntucolan, fast den är inte den godaste chokladen utan bara (nästan) vanlig cola, den smakar typ som pepsi. Finns det inte i din affär? Be dem köpa in det!
yeah, det är en riktigt snygg design på burken också!

Mer kärlek åt folket! Ha en fin sommar!
Denise

Kommentarer
Postat av: annika

Varför jag inte vill ha någon eller varför alla andra vill ha någon? Förresten, förlåt för att ag itne ringde dig tillbaka om midsommar, jag däckade i soffan vid elva.. Lite sen ursäkt, jag vet, men det där med snabbhet och effektivitet har aldrig varit min grej, ya know.



pussen.

2008-06-25 @ 13:30:39
URL: http://myphilosophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0