24 Mars 2008

Håkan, den brunlockiga, han med känslorna utanpå. Han som inte kan sjunga, han som alla kvinoor mellan 12 och 100 vill ligga med. Han med Kalle Anka-dräkten, han med hängselna och hatten. Göteborgaren som gått hem uppåt likväl som nedåt. Han har varit den enda Håkan sen 2000, med patent på svensk eufori. Synonym med symptomen på ADHD och uppåttjack. Han har trummat en hel generation tonåringar uppåt framåt. - Annastelle Wieslander, Nöjesguiden.

Jag tycker det var fint. Eller det pasade licksom in. Håkan Hellström, han som man älskar men som inte är helt perfekt. Helt underbart. Jag ska se honom live :) på Siestaa (29-31 Maj.)
Min favorit-Håkan-låt just nu är : Fade Away från Nåt Gammalt, Nåt Nytt, Nåt Lånat, Nåt Blått.

Igår var det FIlmkväll i Floda Missionskyrka som gällde. Det var mysigt. Vi såg på Galenskaparna, det var rätt okej fast jag bruka rinte orka titta på dem så lång tid åt gången. När vi hade tröttnat på Galenskaparna såg vi på Bad Boys, den är bra. Har man inte sett den borde man absolut se den, det borde höra till ren allmänbildning. Hanna gömde sig bakom en kudde, Cilla fäktades och slogs och jag såg nig mest allmänt dum ut, en mycket fängslande film med andra ord. Vi kikade på killarnas nya musikrum, det var så fint så. Med en sån dära fin slang med ljus i.. Julgransbelysning, tyg på väggarna och en matta i dörren. Självklart så fanns det även en bas, två gittarer, ett trumset och ett slags piano(synt?) och deras mixerbord och annat praktiskt man kan behöva för att göra musik. De spelade sin nya Technolåt.. :*P

Mormor Malmborg blev litet skrämd av vår invasion i hennes kök i går. När hon kommer hem efter kyrkan och strandrpomenaden så sitter det tre okända flickor i hennes kök och förbereder äggmackor tillsammans med hennes barnbarn. Vi var där och fick lite bilder, Dia-bilder. jag tycker om henne, och Bibbi också. Så tycker jag om alla som är fina och har läst min blogg :)

Mamma och Pappa ser på film en jättekonstig, dom har "ConeHeads". Det ser skitläskigt ut!

Det går inte alls särskilt bra för min klänning, min symaskin är inte så bra, men jag hittade en knapp som kanske gör så att det funkar lite bättre, jag hoppas det, men det kan jag inte prova nu. Axel är på väg hit, så jag ska leka med honom i kväll. Jag vill spela spel, men vad är oddsen för att han vill det? Det vill han bara om han vinner, om jag leder så nyper han mig i låren eller kastar iväg korten. Dumma pojke. Men han ser fin ut.
Axel

Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag har sett coneheads... eller slutet, den var lite konstig ^^

2008-03-24 @ 18:45:36
URL: http://menkattmat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0