Fredagkväll

Kom precis hem från kyrkan. Jag är där en del. Så om det är någon som inte är mycket i kyrkor så kan det ju vara lite trevlig omväxling att läsa min blogg. Jag trivs i kyrkan, den är en stor del av mitt liv. Även om jag inte är såpass troende att jag kan stå för det. Jag räknar mig som kristen och jag tycker att ja gär ganska insatt i bibeln( har hört/läst det mest kända, analyserat en del och så vidare) Men så precis när man funderar på att bli riktigt kristen och acceptera att Gud finns så kommer det en liten tanke som säger Men tänk om det inte finns en Gud, om alla Kyrkor är byggda helt i onödan och alla som vigt sitt liv åt Gud har gjort det i onödan, vill du verkligen vara en del av den knasigheten. Tanken leder ofta till att jag vid just det tillfället inte riktigt kan ta steget och tro på Gud fullt ut. En så stor del av mitt liv har cirkulerat kring kyrkan att sånt som jag tänkte innan har försvunnit tex Hur kan man tro på något som påstod att Jesus gick på vatten? Det man inte vill tro på i bibeln kan man se som en liknelse. Jesus berättade mycket liknelser.

Det störst argumentet för at Gud finns för mig är den gemenskap vi har i kyrkan. Hur skulle något som inte finns kunna samla så många männsiskor under en så lång tid? Fölk har trott på Jesus i över 2000 år och Gud innan dess. Hur kan det fortsätta att byggas kyrkor om Gud inte finns? I varje stad och i varje litet samhälle så finss det åtminstone en kyrka. Jag ahr åkt genom små samhällen som inte ens har en mataffär, men det finns ändå något slags kyrkliknande, även om de ti vissa fall kan vara Jehovas vittnen.. Det känns så himla konstigt att så många människor har fått tröst och hjälp av någon som inte existerar.

Det får räcka med Gudtankar för ikväll. Jag räknar med att Gud väntar på mig tills jag känner mig riktigt säker.


Jag har läst 40 sidor i min bok idag. Jag är lite stolt ändå. Det trodde ja ginte imorse. Jag gick upp tidigt, eftersom väckarklockan ringde åt Axel så jag tänkte at tjag skulle äta frukost med honom. Men han stannada kvar i sängen medan jag åt. Var vaken i en timme, då föreslog pappa att jag ju kunde gå upp och lägga mig i mammas säng och läsa och se på TV. Det gjorde jag, jag läste inte en rad i min bok. Såg på TV-shop gjorde jag däremot, ganska länge också, men så blev jag trött och sov i en och en halv timme. BAJS! Levde resten av dagen, tills mamma kom hem, på yoghurt och nudlar. Gjorde en mycket mysig mask till mina fötter, jag smöjde in dem med massa hudlotion, satte plastpåsar på dem och satte på mig mina fårskinnstofflor ( jag tror itne att de är riktiga får..). Det var mojsigt, gojsade runt med det på fötterna, framför sims. I säkert en timme, så jag borde ha helt fantastiska fötter nu.

Måla franska manikyr hann jag också med. Jag och mamsen såg på TV en liten stund när hon kom sen åkte vi till Sko-huset och hittade varsitt par skor, det brukar vi inte göra. Mamma köpte till och med skorna till mig <3 De är jättesöta. Synd bara att det är snö och jag inte kan använda dem.

Nu ska jag vila mig, Ha det Fint!

Tröttjag

Kommentarer
Postat av: Ellen

Du är skitsöt! Jag tänkte på gudfunderingarna. Men på kortet med, du ser ut som Sandrus där. Tjiiing

2008-03-29 @ 16:17:59
URL: http://menkattmat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0