Fredag

Även om det bara är bloggare som läser bloggar ( och typ Anton) så är det ganska så trevligt när de tär folk osm har läst ens blogg. Det finns ju ganska många bloggare så även om det bara är bloggare som läser så kan man ju ändå nå ganska många, som tillexempel Johan Rheborg, Natacha Peyre och så klart Isabella Löwengrip ( blondinbella, ifall någon av er bloggare som läser det här skulle ha missat det). Jag ahde ingeting att säga om det men nu är det ialla fall sagt. 

idag spelade Nationalteatern på Liseberg, och vem var där? Jo, Jag! Precis som förra året. Allt var precis som förra året. Hannes med kammen, Jennyn med hannesen, Jonte som ser mycket bra ut, de som stod på scenen var samma som föra året och även låtarna var nästan exakt samma som förra året. Det räckte med förra året känns det som, fast man ska inte klaga, det var ju typ gratis eftersom jag har lisebergskort och det var tillräckligt nice för att vara gratis.  Tydligen så har Nationalteatern publikrekordet på Liseberg, över 35 000 personer. Det är alltså fler än det var som var och såg på Håkan Hellström förra sommaren och då var det MYCKET folk. För er som varit på Liseberg och vet hur det ser ut så kan ni tänka er att det var framifrån Stora scenen, där han stod, ända bak till Gräsmattorna på andra änden. Folk stod bakom huset som är mitt i där som folket står. Men Håkan förtjänar så mycket folk för han är grym! Försök själv att sjunga någon av hans låtar, så får vi ser hur det låter.

Liseberg gästades av mig även igår, då jag såg på Hästpojken med mina vänner, han är inte så vacekr men han låter som om han är söt när han sjunger. Hästpojken ska jag se på Kullenfestivalen i skara också, den 23maj och p åSiseta någon gång mellan den 29 och 31maj. Nice. De har invigits en Evert Taube värld på Liseberg, är ni på Liseberg så gå in i den det var jätte mysigt, om man tycker om hans röst.. Annars kan det nog vara litet jobbigt.


Om jag inte kommer in på Chalmers, vilket jag så klart vill för att det är coolt, så har jag en reservplan som går näästan lika bra. Jag ska börja läsa med en gång.  Kommer jag inte in på Chalmers så ska jag läsa den linjen på Högskolan i Skövde Det är galet mycket lägre intagningspoäng där.

Nu pratar jag med Axel i telefon. Jag ska säga Hej då till honom nu och så ska jag lägga mig och läsa slut en bok.

Ha det Fint!

Kommentarer
Postat av: Richard

Skövde... stan som ingen behövde...

2008-05-18 @ 17:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0