JackLondonLondonSkaraCadForm

Jag läser en eng text som Jack London har skrivit, jag ska läsa den, förstå den och sammanfatta den. den handlar om en jordbävning i San Fransisco ( dit vill jag!) Det jordbävar och sen började det brinna. Men mitten av stan stod kvar i perfekt skikt. Alla säkerhetsanordningar och vattensystem o dyl. gick sönder på ett par sekunder av jordbävningen och man kunder inte släcka elden. Sedan använda de massa dynamit ( jag vet inte varför) och tog ner resterna av husen. Folk flydde från sina hus. De hade packat allt de kunde få tag på hemma i barnvagnar, leksaksbilar och go-carts. Massa bajs. det branna massa dagar från onsdag morgon till fredagkväll.

Albin frågade om ajg ville åka till London med honom. Fast jag sa att ajg inte kunde det för att ajg måste vara i skolan på måndag tisdag och onsdag. Jag ska hälsa på honom i Skara på fredag i alla fall. Vi får sova hos honom, det är bra inte ens jag Annika och ellen ( scoutiga som vi är) tycker om att sova ute mitt i Skara.

Bajslärare säger att man måste lämna in idag så han hinner rätta det, men de tär tre veckor kvar innan betygen ska sättas. Han skulle ha hunnit om han fick dom på fredag, om han inte köpote båtar på arbetstid.. Jäklar. Tackar vet jag Ditte, för henne får man lämna in på projektarbetet om man vill det.

Jag åkte bil med Erik idag, han blinkar inte. Jag ska sova nu, det är kaaallt.

ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0