SöndagMera

Läser masa djupa fina bloggar, oj vad man vill kunna skriva så. Men, ändå inte.. De är djupare än mitt huvud.. Men ändå så trångsynta, i de flesta fallen. Man har bestsämt sig för att tycka något, då skiver man om den saken, styrker sina tankar med erfarenheter ur sitt eget liv och gärna citat ur filmer. Det är väl fint. Det är väldigt mycket mer intressant än min blogg. För vad gör jag med mitt liv egentligen? Jag har två mål, Må bra och Komma in på den linjen jag vill gå på Chalmers.
Må bra kan ju låta lite brett, men det handlar om att se till att man har männsiskor som tycke om en runt omkring sig. Jag har ett förskräckligt behov av att höra att andra tycker om mig. Får jag höra det så mår jag bra. Sen gör man ju alltid det bästa av situationer, utnytjar att man är född i Sverige och att det finns pengar att shoppa kläder för, man kan köpa glass och göra fint på rummet. Fast jag är precis lika glad när jag är ute i skogen och sover i tält och spenderar mina dagar ute i regn eller sol. Då är man omringad av frikyrkofolk, vars mål med livet är att göra som jesus, älska alla! Mys. Prova det, det tycker vi om. Akta dig för att bli helt deppig för at du inte lyckas se ut som den där perfekta frikyrkotjejen, det går inte.

Nu ger jag upp, hej!

Kommentarer
Postat av: annika

Å andra sidan kan man se det såhär:



jag skriver om allmänna åsikter och förstärker de för att få till en reaktion. Alltså är det lite påhittat. Du, däremot, skriver vad du känner och om verkliga händelser.



Om jag är en roman så är du en biografi, och det är ju abra en smaksak vad man gillar.



förövrigt så gillar jag dig :)

2008-09-18 @ 00:11:57
URL: http://myphilosophy.blogg.se/
Postat av: Peter Karlbom

Hmm man funderar ju på hur den där perfekta frikyrkotjejen ser ut.. eller framför allt vem som skapat den mallen, av vad och vad som ryms i begreppet.



Biografier är rätt trevligt altså..

2008-10-08 @ 22:58:31
URL: http://www.skogsmullen.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0