Lördag(söndag)TröttLängtar

Jag längtar, längtar efter en ledig dag, inte en dag som är ledig från skolan, det är inte det som är jobbigt. Det jobbiga är att behöva gå upp tidigt, vara snäll och söt,lära sig saker, anstränga sig, le, fixa och dona, överleva, vara uppbokad, hela tiden veta exakt vad man ska göra resten av dagen, och vad man ska göra på morgondagen och många dagar framöver, att veta att det är långt kvar till man får en ledig dag. Men det är samtidigt inget jag vill ta bort ( kanske jobbet, men det är värt att jobba för pengarna.) Men oroa sig inte, det ordnar sig, med lite socker på. Jag taggar för en sprängfylld morgondag med ett leende på läpparna ( eller i ögonen, för jag tror att det är där mina leenden sitter).

Kanske är jag inte densamma nästa gång vi ses.. haha.. MItt huvud kännsosm att det ska sprängas, ögonen orkar inte titta längre. jag bor desova. Jag borde skriva mitt religionsarbete, jag borde göra klart ett arbtet om vätgas. Jag borde plugga matte. Massa sakre jag ska göra.. Men jag vill skriva lite för det är så fina färger på bloggen :P hehe

pussen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0