Måndag

Känns som att det gått mer än en dag sen jag vaknade imorse. Jag har gjort oerhört korkat, det kändes i flera timmar som att jag skulle spy. Jag tycker om min mamma. Jag har varit på frölunda svets och tittat på hur det går för möblerna ( inte mina) men det är några i min klass osm har designat möbler ( min grupp var inte tillräckligt bra..) jag fick allafall åka med och titta, det luktar gott när man svetsar. kanske skulleman bli svetsare? Dom tjänar bra sägs det, och så luktar dt gott.. Hmm, dom har fula overaller och alla är 50+ gobbar, jag tror inte jag kommer trivas så värst bra.. Sen var det korvgrytelunch, mjao. Och cabaret, den blir bara bättre och bättre!  Jag är lite kär i den. Jag kommer bli helt tom inuti på fredag när det är slut ( eller på lördag efter avslutningsfesten).

43 dagar kvar till studenten. 43 dagar kvar av gymnasie krav, sen kommer jobb krav ett par månader och sen chalmers krav.. När tar kraven slut?

Jag ska öppna eget när jag blir stor, eller när jag är färdig på chalmers.. kanske redan när jag är 22 år med andra ord.. ooh.. En fin stor, men ändå mysig affär, med kläder. Fina kläder, Odd Molly, Cheap Monday kanske? lite andra fina märken och det ska finnas där i ett hörn och i nästa hörn ska det vara second hand och i ett annat del av köping så kommer det finnas egensydda kläder, sånt som jag syr, och andra som har små mindre kända märken eller bara som hobby att sy egna kläder och den viktagaste biten, ett litet café mitt i klädbutiken.. Klänningar och kakor, underbart! Jag längtar.. Jag ska planera allt in i minsta detalj, det ska bli perfekt. fast tänk om det inte fungerar, om ingen vill köpa några kläder.. :( då blir jag ledsen.. Jag längtar iallafall. Det ska finnas en tyg och sy hörna också, för man kommer bli taggad och inspirerad när man ser på alla fina kläder som nästan helt vanliga människor har gjort helt själva. ooh, det kommer vara så fint! Och så ska det vara massa brunt o mörkt lila inne i affären.. Och härligt mörkt trä, eller bok. Bok ska det vara det är fint, me like. längtar.

sov så gott och ha en fin dag imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Emmapemma

Hörde att du klarat körkortet!

Grattis. Du kan du åka bil till moset (:

Puss på magen

2009-04-21 @ 21:38:13
URL: http://emmasdag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0