Söndag

Sommarsommarsommar.


Jag är på väg hem nu, efter en trevlig weekend i Sälen. Trevlig är nog precis rätt ord. Inga fantastiska backar, inte massa party och fartfyllda nätter. Trevligt med familjen, fast vi mest tjafsar och tjabblar på varandra. Eftersom Eddie ringde förut och jag hörde Annika i bakgrunden, så där så man hörde att hon var upprörd fast hon inte ville skälla på chefen. Hoppas att jag träffar en stund ikväll, prata om lovet, både det som var och det som komma skall: Sommarlovet! Wie! Hur ska vi göra med festivaler och charterresor? Allt kostar ju pengar och pengar har vi väl inte allt för mycket, vem har det när man är arton år och går i skolan? Inte jag.


Sommaren i mitt huvud kommer att se ut ungefär så här: Vi åker iväg på Siesta, den där mysiga lilla festivalen nere i Skåne, naturligtvis åker vi dit i min fräcka lite lätt rosa bil, för självklart har minst en av oss skaffat körkort då. Vi är samma sak som vi fem som var på Siesta förra sommaren. Givetvis är det bara roligt om det hänger på några fler, men inte i min bil, sorry. Mest så föreställer jag mig hur det kommer vara att åka bil, vi sitter där med nervevade rutor, lyssnar på hög musik och sjunger med i alla sånger, och så skrattar vi hela vägen, åker lite vilse och skäller lite på den som läser kartan, inte skäller så där allvarligt bara tjafsar lite men vi är glada ändå. Vi stannar och köper glass och springer ut och kissar i det höga gräset på en stor äng. Någon får för sig att det är en bra idé att moona, och någon annan hänger på. Så sitter vi där och skrattar med två bara rumpor tryckta mot rutorna ut mot resten av världen! Oj vad roligt vi ska ha!


Efter den fantastiska bilfärden så är det ju festivalen också! En mysig festival, med massa dricka, på en inte alls lerig äng, det ska vara bara massa sol på oss, för så är det ju när det är sommar i Sverige, sol och varmt, det vet ju vi, vi bor ju här... Vi ska titta på Markus Krunegård, Navid Modiri & Gudarna och alla andra bra band i hela världen! Det kommer inte ens kosta skjortan. Sexhundra för festival biljetten + campingen, maten kostar ju som mat hemma, och vi snor med oss så mycket vi kan hemifrån. Ingen dyr tågbiljett vi åker ju bil! Hurray, underbar sommar. Synd bara att festivalen bara vara i tre dagar.


Sen kommer vi hem tar studenten (Siesta är lite innan sommaren...) Festar järnet i några dagar, framför allt självaste student dagen! Oj vad den ska firas! Oj vad fina vi ska vara, vad äckligt lyckliga och glada vi ska vara! Jag känner redan nu hur det sprattlar i hela magen, mmh lycka!


Sommar på riktigt, det bästa har ju bara börjat. Vi har ett helt sommarlov på oss tillsammans, innan vi sprider oss och gör lite olika grejer. Det ärju sådärkjäckt den här sommaren, eftersom vi ska jobba så kommer vi ha pengar och vi kommer ha många helger och kvällar. Dessutom kommer vi att ah en bil och lite körkort och grejer, det kan inte bli annat än bra, eller vad säger ni?


De andra festivalerna tar vi senare, vill vi dit fixar vi det då, de kanske bara blir endagars biljetter, jag orkar inte, inte just nu.


Jag tycker så mycket om er, hur olika eller lika vi än är. Jag vill vara med er.


xoxo


D


Kommentarer
Postat av: L

åhh jag vill ha siesta nu!

2009-02-20 @ 00:03:48
URL: http://lerumweekly.blogg.se/
Postat av: L

åhh jag vill ha siesta nu!

2009-02-20 @ 00:03:50
URL: http://lerumweekly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0