Sommaren 2011 i bilder - Del 3

Kom till Östersund igår, efter det forsatte vi uppåt! Nästa stopp på resan var Vilhelmina. Vilhelmina känns otroligt högt upp i landet tycker jag, men där har man fortfarande en tredjedel av Sverige kvar upp till nordligaste punkten, ungefär.
Otroligt charmig bild...
I Vilhelmina har de otroligt billiga lägenheter (bostadrätt, inköpspris 15 000kr och sedan en månadshyra på 1600kr, för en etta på 42kvm) Då kan man ju tänka sig att den är ful, men nej då, det minst attraktiva var badrummet, men hur viktigt är det på en skala? 
Det häftigaste var utsikten!!
Sjukt coolt att alla har fin utsikt i norrland!
Vi bodde hemma hos Emelie och hennes pojkvän Simon, världens mysigaste människor!
Vi blev bjudna på älgTaco's, en sjukt mysig grill-/kubbkväll vid en sjö mitt i skogen och jägarfläsk! Jägarfläsk är rökt fläsk som är kryddat på ett speciellt sätt, Ellen var nära på att inte äta det för man kömpe det som en fläsk klump som man fick skära upp själv, men det var jättegott, synd att det inte finns här nere... Kändes riktigt tungt att åka därifrån efter de två nätterna vi spenderat där och det var inte förrns nu som Ellen började känna sig ordentligt frisk från halsflusen. Det var otroligt tur att hon var frisk nu för annars hade det blivit jobbigt med våra kommande äventyr...

Från Vilhelmina tog vi oss ännu en bit uppåt till Lycksele, är inte det ett fint namn? Vet inte riktigt vad Lyck står för men sele betyder stilla sjö, eller stilla vatten. Vilket var långt ifrån det vi skulle få se dagen efter!
Vi träffade Patrik och Mark ute på campingen och spanade lite på dom sedan åkte vi hem till Patrik och hans familj och fick så god mat! Grillat kött, stor god sallad, potatissallad och flera olika såser, precis som jag vill ha det. Det blev sova-över-kalas i deras lägenhet det var hela fyra nattägster förutom själva familjen!
Här nannade jag och Ellen!
Nu blir det ny skrivpaus, måste ju ladda inför de riktiga äventyren!
Kan bara flika in om ett litet hinder vi stötte på som jag precis upptäckte att jag glömt av... När vi ködre från filipstad mot Åre möttes vi av en skylt..
Jaha tänkte vi och tog en liten omväg förbi Helvetesfallen!! Som jag dessvärre inte har några bidler på just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0