Inredning

Sich tänker på hur jag vill att nya lägenheten ska se ut. Man får ett litet startkapital när man flyttar in ( lite drygt 8000) som är till för att tapetsera, måla och eventuellt byta ut golv eller dörrar. Tror nog att våra pengar kommer gå åt till väggarna. Jag har sedan ett tag tillbaka varit helt inne på att ah lite härligt ljusa blågrå väggar i köket, tillsammans med vita gardiner, mycket ljus och lite fina prylar. Det är väldigt fint inne i mitt huvud. Färgen tänker jag är precis den som är i Jotun (?) reklamen, hon som dra med naglarna mot färgen och säger " look, it doesn't scratch". Perfekta blåa färgen. Eftersom köket är ganska litet så vill jag ha mitt älskade bord i vardagsrummet, eftersom det ändå är för stort för bara två soffor. Så kan man dessutom ha plats för iläggsskivorna och ha riktigt fin middagsbjudning. Ska bara få med älsklingen i mina tankebanor, han har något emot bord. Han tyckert att jag är gammal och mammig när jag vill ha matsalbord, jag tycker han är lite dum.


Filmen

Eftersom vi kommer ha ett extrarum så blir det datorrum, och där ska v nog knö in älsklingens lilla bäddsoffa och hans lillalilla TV också, tillsammans med nintendot och tokgröna väggar!
Eller kanske bara en tokgrön vägg, är lite sugen på en vit med något slags svart härligt mönster.

Sovrummet ska mest bara vara mysigt och vardagsrummet har jag inte vågat tänka så mycket på (förutom att jag vill ah mitt bord där! )
Blir nog till att sitta och skissa tusen bilder och hitta inspiration på nätet. Försökte leta lite förut, men det gick lite sådär.. Kllade igenom det populäraste bloggarna på inredningsfliken på blogg.se, men utan framgång. Så tråkigt. Någon som har någon favoritsida? Eller vet någon fin katalog eller någon blogg som är trevlig? Gärna med lite varierande stilar!

När jag hitta fina bilder (eller om jag orkar scanna in bilder i skolan) så kommer jag lägga uppdem här, även om jag för det mesta är dålig på det där med att lägga upp bilder på bloggen.

Kommentarer
Postat av: LELLE

Jag blir verkligen glad av att läsa din blogg, den är så du! lägenheten kommer bli supersnygg, och det är inte töntigt med matsalsbord, det borde c inse! Gillar också skvaller i din blogg, att vissa får hångla haha! vi hörs! pusspuss

2011-03-19 @ 16:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0