Soldag

Har inte sovit på hela natten,nästan. Först hölls jag vaken av surret fråna datorn, skulle ladda ner lite avsnitt i en serie. Tröttnade på att lyssna på den när klockan var tre. Men orkade inte dra ner persiennerna så de var ljust inne, tack vare min "favorit"lampa som står precis utanför mitt fönster. Men lyckades ändå ta mig upp tidigt imorse, det var nog tack vare morgonsolen som faktiskt lös in i min lägenhet, trots att den vätter mot norr, så mysigt!
Sitter och väntar på att älsklings lektion ska ta slut sen ska vi fixa det allra sista med hans gamla lägenhet, vi ska måla över något som var lite fult och bära ut en soffa och en TV från källaren.
Ikväll lär jag ju vara helt slut, men ska kanske till Smålands nation ändå. Det blir mysitg, annars blir det till at sitta här och virka mormorsrutor. Helt perfekt om man vill virka, men inte har tid, ork eller pengar att till punkt och prickar följa något avancerat mönster där det krävs eett särsklit garn. Ta bara lite restgarn och en virknål som känns lagom tjock och följ detta mönster
Mormorsrutor
Rutorna används oftast ihopsydda till exempel till kuddar, filtar och dylikt.
Nu måste jag springa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0