Byter riktning

Jag tror inte att jag passar så bra som konstnär. Jag kan vara lite lagom kreativ, på nivåer som vilka färger ska nästa virkade mössa vara, hur breda linjer ska det vara av varje färg? Kanske till och med kan lyckas inreda ett rum, eller en hel lägenhet en gång i framtiden då jag har råd att facktiskt lägga pengar på inredning, fram tills dess så nöjer jag mig med mitt fantastiska ljusblåa kök.
Jag skulle nog till och med kunna tänka mig att skissa med kol igen, jag är tjej och de flesta tjejer börjar med flickansikten och jag är fortfarande inne på det, helst med små putiga läppar och enorma ögon.

Att vara kreativ nog för att komma på framtidens fordon, känns inte riktigt som min grej. Vilken sorts bränsle ska en ha? Jag tänker vätgas, det kommer nog funka snart, tror jag.
Ska den färdas på marken eller ska den sväva?
Vilken form ska den vara? Ashäftig sportig eller rund och mullig? Jag hatar runda mulliga bilar, men det är sååå mycket enklare att få till det i photoshop. 
Sen det svåraste av allt, försöka få ihop en bild som är respektabel nog för att lämna in till Anna, helst utan att behöva fundera över hur skrattretande hon kommer anse att den är.

I nuläget är det ett halvklot med en gummiform runt botten a'la radiobil, grymt krockskydd, nollvisionen here we go.
Men trots denna fantastiska idé kan jag inte ens lyckas imponera på min pojke nog för att han inte ska skratta.

Kanske kommer en ny uppdatering snart, så ni får veta mer om hur det går i min kolliderande värld.


Måste packa med.. Kanske borde göra det först..? Eller..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0